در حال حاضر اکثر جک های ایرانی و خیلی از ایتالیایی ها قدرتی معادل 300 تا 350 کیلوگرم در هر بازو دارند و این قدرت در دو بازو 600 تا 700 کیلوگرم می شود.
چقدر قفل برقی برای درب پارکینگ نیاز است؟
در حال حاضر اکثر جک های ایرانی و خیلی از ایتالیایی ها قدرتی معادل 300 تا 350 کیلوگرم در هر بازو دارند و این قدرت در دو بازو 600 تا 700 کیلوگرم می شود.
محصول جدید: درب ریلی نایس مدل ROX
چرا باید از قفل برقی برای جک درب پارکینگ استفاده کرد؟
به فرض نصب صحیح و استفاده از حداکثر قدرت، کمتر کسی بتواند درب پارکینگ را تکان دهد. اما اینجا چند نکته وجود دارد که می بایست به آنها نیز توجه نمود که به همین دلایل می بایست از قفل برقی برای درب پارکینگ استفاده نمود.
مستحکم نبودن پایه های جک پارکینگی
بیشتر مشکلات نیز در ساختمان هایی که از ابتدا جک پارکینگی را تعبیه نکرده اند دیده می شود. در این گروه از ساختمان ها، درب با فشار خیلی کمتر از 600 کیلوگرم باز شده و راه را برای سارقان باز می کند.
علت این مشکل در استفاده نکردن از یراق تقویتی برای مهار پایه هاست که می بایست توسط نصاب انجام می پذیرفت. البته در خانه های نوساز جانمایی و تعبیه پلیت باید توسط کارفرما انجام شود.
نصب غیر صحیح
با اینکه حساب نصاب های حرفه ای با نصاب این داستان جدا است اما باید بپذیریم نصب غیر صحیح تا چه حد در ضعف سیستم تاثیر می گذارد. در صورت نصب جک درب پارکینگ به صورت غیر اصولی ممکن است بر اثر زاویه اندک بازو روی درب از تمام توان بازوها استفاده نشود و در نتیجه درب با فشار دست باز شود.
این مورد هم یکی از موارد شایعی است که ما در نصب جک بر روی درب پارکینگ مشاهده کرده ایم که اگر در همین ها نیز قفل برقی نصب شود تا حدود بالایی درب ورودی پارکینگ مطمئن خواهد شد.
جک های ضعیف یا دارای فیوز مکانیکی
گروهی از جک های پارکینگی ذاتا ضعیف هستند و نصاب هر طوری که نصب کند می توان آن را با فشار باز کرد. به طور مثال جک زومر آلمان یا نمونه داخلی آن حتما نیاز به قفل برقی دارند.
برخی دیگر از جک ها نیز هستند که گیربکس شان به گونه ای طراحی شده تا در صورت فشار مضاعف قطعه ای داخل یا خارج جک بشکند و مانع از خسارت های زیاد در بازو شود. در این گونه سیستم ها نیز حتما باید از قفل برقی استفاده کرد.
فشار با دیلم یا خودرو
اگر جک پارکینگی در بهترین شرایط نیز نصب شده باشد و حداکثر فشار روی درب آمده باشد باز هم سارقان از روش هایی برای باز کردن درب استفاده می کنند. یکی از این کارها استفاده از میله آهنی و دیلم است که میان درب می گذارند و به این وسیله درب را تا جایی باز می کنند که یک نفر بتواند از آن عبور کند.
در جایی دیگر دیده بودیم برخی سارقین خودرو خود را به درب چسبانده و با فشار خودرو درب را باز می کردند. خب جک هر چقدر هم مستحکم باشد با قدرت بیش از یک تن چاره ای جز باز شدن ندارد.
پس به دلایلی که ذکر شد بهتر است از قفل برقی برای جک درب پارکینگ استفاده شود.
نصب اصولی قفل برقی بر روی درب پارکینگ
در خیلی جاها دیده شده که نصاب ها قفل ساده را از روی درب پارکینگ باز کرده و نمونه برقی را جایگزین آن می کنند. یعنی قفل را درست وسط درب نصب می کنند. این نوع نصب کمک زیادی به ارتقاء امنیت ساختمان نمی کند. چرا که نصب قفل برقی وسط درب باعث می شود که درب چند سانتیمتری باز شود و در آنجا درب را قفل کند که به دلیل همزمان نبودن فشار جک و قفل، این نوع نصب توصیه نمی شود.
برای ایجاد بهترین امنیت برای درب پارکینگ می بایست خود قفل روی لنگه ی رویی درب نصب شده و زبانه آن روی چهارچوب قرار گیرد تا قفل برقی در کنار فشار جک ایمنی شگفت انگیزی برای ساختمان ایجاد کند.